Titli
Met het gezinsideaal zoals dat in Bollywoodfilms wordt verbeeld, heeft dit realistische speelfilmdebuut over een criminele mannenfamilie weinig te maken. Regisseur Kanu Behl, tot voor kort werkzaam als documentairemaker, toont de overlevingsdrang van zijn hoofdpersonen aan de onderkant van de hedendaagse Indiase samenleving en romantiseert daarbij de armoede niet. India is booming, zo laat hij zien - maar niet voor iedereen.
Titli en zijn twee broers houden het hoofd boven water met het stelen van auto’s in Delhi. Heimelijk hoopt Titli aan deze duistere familiebusiness te kunnen ontsnappen. Maar welke mogelijkheden heeft een jongen uit de sloppenwijk zonder geld of opleiding? Titli ziet zijn kans schoon als hij onder dubieuze omstandigheden wordt uitgehuwelijkt aan een meisje met een hulpvraag én een bruidsschat.
Titli is een rauw drama over een vicieuze cirkel van armoede, onderdrukking, exploitatie en geweld. Voor alle personages geldt dat het moeilijk is om het goede te doen; ze hebben weinig te kiezen in het leven.