Tired Moonlight
Tired Moonlight is een persoonlijke film die de liefde voor een klein stadje en haar bewoners voelbaar maakt. Met een losse narratieve structuur, kenmerkend voor de verbondenheid van een kleine gemeenschap, wordt een authentiek beeld geschetst van de verschillende inwoners. Het zijn immers de bewoners, met hun verhalen en specifieke dromen, die de vaak inwisselbare kleine steden een eigen gezicht geven. Het feit dat Britni West in haar eigen geboortestad Kalispell in Montana filmde, draagt bij aan de persoonlijke touch van de film.
In een dorp of kleine stad komt iedereen elkaar onvermijdelijk tegen tijdens de verschillende evenementen en festiviteiten die zorgen voor het broodnodige vermaak: veilingen, talentenjachten en autoraces op zaterdagavond. Maar ook het alledaagse leven is belangrijk in Tired Moonlight; de vele potjes patience op eenzame avonden, korte familiebezoeken en de opvoeringen met de buurkinderen in de huiskamer. In dit amalgaam van verhalen wordt ingezoomd op Dawn, een vrouw van middelbare leeftijd wier leven op de kop wordt gezet door een oude liefde, een bijzondere dichter.
In haar eerste film overtuigt West als een regisseur met een eigen stem en talent voor het neerzetten van een poëtische sfeer. West laat voldoende ruimte voor improvisatie en de combinatie met het filmen op Super16 resulteerde in deze intuïtieve en charmante Americana-film.