The End of an Age
In deze 'operatie', gedraaid in drie weken tijd, maakten de regisseurs allebei afzonderlijk een deel (Harmonica’s Howl en Rio Belongs to Us, beide vertoond op IFFR 2012), en dit gezamenlijke derde deel, dat uitgroeide tot het verrassende hoogtepunt. Een genot om naar te kijken en te luisteren, dat zich soms voordoet als making-of, soms als essay en altijd als eerbetoon in tekst, geluid en beeld aan de cinema en de liefde: 'verbivocovisueel', zoals Braziliaanse vormdichters dat noemden.
Het geheel ademt de sfeer van de romantische Hollywoodfilms uit de jaren dertig, maar is evenzeer beïnvloed door Cinema Marginal-regisseurs Bressane en Sganzerla. Jonge steractrices Leandra Leal en Mariana Ximenes werkten belangeloos mee.