The Day After
Adolfo Alix is hard op weg om de filmmaker te worden met de meeste speelfilms op zijn naam, maar een korte film maakte hij niet eerder. Voor de oudere actrice Nora Aunor was het ook de eerste keer. In een klassieke stijl wordt een pijnlijk verlies getoond. Een jonge schrijfster heeft zelfmoord gepleegd en een oude vrouw gaat door de manuscripten.