THE BIBLE is een fascinerende, dynamische collage van animaties, nieuwsbeelden en muziek, met het Oude Testament als bron. Hartung onderzoekt zijn persoonlijke ervaringen met het evangelisme en een algemenere culturele bekendheid met Bijbels geweld. Hij vervlecht stop-motionanimaties van handgemaakte collages en assemblages met actueel nieuws. Het resultaat is een zeer originele film die zich uitstrekt van fragmenten vol grof geweld tot haast abstracte scènes van een hallucinerende schoonheid.