The Basement
Beeldend kunstenaar Erik van Lieshout is uitgenodigd om deel te nemen aan de Manifesta 10 in St. Petersburg. Hij maakt van dit politiek gevoelige moment gebruik om mens en dier van de kunst te laten profiteren. Hij slaat zijn kamp op in de kelder van de Hermitage, waar medewerkers vrijwillig onderdak bieden aan 100 zwerfkatten. Zie ook WERK.