Set Me Free
Yeong-Jae zit ingeklemd tussen twee kwaden. Aan de ene kant is er zijn nutteloze vader, aan de andere kant zijn noodzakelijke vertrek bij zijn katholieke pleegouders. Hij wordt te oud om bij hen te mogen blijven. 'Een thuis is niet alleen een fysieke ruimte, maar ook een emotionele plek om op terug te vallen', stelt regisseur Kim Tae-Yong. Hij baseerde Set Me Free op zijn eigen ervaringen.
De frustrerende patstelling wordt gefilmd vanuit Yeong-Jae's perspectief en verleidt tot ongenadig oordelen over zijn dubieuze handelen. Yeong-Jae veinst opzettelijk de wens om priester te worden in de hoop dat hij als voorbeeldig zoon langer bij zijn pleegouders mag wonen. Ondertussen spekt hij zijn aanstaande zelfstandigheid door van hen te stelen, en verraadt hij zijn beste vriend om zijn eigen hachje te redden. Toch laat de observerende camera ook zien dat uit het fragiele evenwicht van zijn leugens een luide kreet van wanhoop klinkt. Uiteindelijk ontstaat een moedig beeld van een tiener die simpelweg veiligheid zoekt.