River of Exploding Durians
Edmund Yeo heeft zich gedegen op zijn eerste film voorbereid. Hij maakte eerst een reeks korte films, die deels ook in Rotterdam te zien waren, studeerde lange tijd in Tokio en ontwikkelde zich tot een erudiete jonge filmmaker.
De middelbare scholieren en hun leraren worden, plotseling geconfronteerd met een bedreiging van hun omgeving, voor politieke keuzes gesteld. In een ambitieus verhaal met vele dramatische verwikkelingen toont Yeo de verstoorde orde in zijn land.