In Raymond, een intieme film over de relatie tussen de maakster en haar vader, geeft Yuen indirect een beeld van haar achtergrond, en van de kennis en spirituele en emotionele bagage die ze eraan heeft overgehouden. Haar vader probeert de wereld te begrijpen door bepaalde zaken te kwantificeren en categoriseren, bijvoorbeeld door de calorieën te berekenen die zijn boerderij produceert. Tegelijkertijd praat hij over zijn ‘kleine fantasieën’ en het ontstaan van de wereld.