Met een luide knal opent regisseur Komljen de wereld van contrasten waar Our Body uit bestaat. Het beeld dat daar bijhoort zou ook aan het einde van de film kunnen zitten, als blijkt dat het eindeloos reinigen van het lichaam geen soelaas biedt voor het verval dat onvermijdelijk komt. Our Body werkt als een metafoor voor de onmogelijkheid van een fris modernisme, zolang deze door de mens moet worden onderhouden. Maar hoe destructief de invloed van de tijd ook is, de geest zal overleven.