natural history
Wie kunstenaar en filmmaker James Benning een museum binnenlaat, weet dat daar geen actiefilm uit voortkomt. Benning richtte in zijn al vier decennia omspannende carrière de camera deze keer op het Naturhistorisches Museum in Wenen. Met oog voor kleur, lijnen en compositie filmt hij steeds een doorgaans ongeziene plek of detail in het museum: een keldergang met buizen en anonieme deuren, de grootse entreehal, een kantoor met een tikkende klok, allerhande opgezette dieren: vossen, ijsberen, vogels, vlinders en rijen met opgeprikte torretjes. Maar ook vissen op sterk water, gesteentes en een enkel boek.