Limbo
Sara woont in Nakskov, een flets havenstadje op het zuidelijke Deense eiland Lolland. Kinderen fietsen rondjes op parkeerplaatsen, boerenkinkels praten in de kroeg over hun carrière in de plaatselijke suikerfabriek - niet bepaald een stimulerende omgeving voor een intelligent, ambitieus meisje.
Ook haar klasgenoten kunnen Sara niet boeien. Alleen de toneellessen op school maken haar enthousiast, vooral omdat ze gegeven worden door Karen. Sara wordt verliefd op de jonge docent, bekent dat tegenover Karen en wordt afgewezen. De gevolgen zijn dramatisch.
Zelfs de meest heftige gebeurtenis in Limbo wordt zo terloops getoond dat je als kijker nauwelijks beseft wat er is gebeurd. Veelbelovend regisseur Anna Sofie Hartmann heeft de koele, constaterende blik van een antropoloog; de gesprekken in een café tussen Sara en haar klasgenoten krijgen daarbij evenveel aandacht als het geklets van het allochtone keukenpersoneel. In lange shots rijden tractors met suikerbieten richting fabriek, draaien machines, slingert rook uit de schoorsteen. In Nakskov heeft het leven weinig reliëf. Totdat het voorbij is.