Een Afrikaanse priester worstelt met zijn passie en zijn geweten. Kuhani is een eclectisch relaas over de morele clash in Oeganda, waar kerk, staat en populisme samen op gaan in de onderdrukking van seksuele minderheden. Geïnspireerd op het werk van de katholieke priester Anthony Musaala, die werd vervolgd in het kader van de omstreden anti-homowet.