In de jaren zestig richtte Aleksander Shein de filmstudio SOVPOLIKADR op om er propagandafilms te produceren. In feite experimenteerde hij er met films voor meerdere schermen. In zijn vernieuwende werk vermengt hij, met welhaast postmodernistische ironie, propaganda met formalistische kunst die sinds de jaren twintig in de USSR verboden was.