I Swear I'll Leave This Town
Een gewoon baantje, een eigen huis en iemand die van haar houdt - dat is alles wat Joli Dornelles wil. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan voor een crackverslaafde die net is ontslagen uit de afkickkliniek. Zeker als je arts niet gelooft in je genezing en dat ook zegt, je schoonzus gewoon doorgaat met gebruiken en je vader, degene die je heeft laten opsluiten, je inzet om zijn politieke ambities waar te maken. De toch al niet bijzonder stabiele Joli zakt steeds dieper weg in waanbeelden en vliegt uiteindelijk finaal uit de bocht.
I Swear I’ll Leave This Town is een onorthodoxe psychologische thriller met meer dan een snufje retro-cool. De camera schokt en stuitert, in de droombeelden verschiet de wereld van kleur en de door Parliament-toetsenman Bernie Worrell gecomponeerde soundtrack is zwaar psychedelisch. Als het Braziliaanse achterneefje van Fellini en Buñuel weet regisseur Daniel Aragão de wereld om te toveren tot een mallemolen van woede, afgrijzen en verlangen.