God Loves the Fighter
Port of Spain in Trinidad is de moordhoofdstad van de Caraïben. Elke 17 uur wordt er iemand vermoord. De meeste slachtoffers zijn jonger dan 25. God Loves the Fighter vertelt op realistische wijze hoe het is om te leven in Laventille, een van de gevaarlijkste achterbuurten ter wereld.
In onderwerp en stijl doet de film denken aan andere ‘sloppenwijkfilms’ als Cidade de Deus en Slumdog Millionaire, maar de grimmige vertelwijze en de soundtrack met dubreggae van Freetown Collective, Q. Major en Redman geven de film een onmiskenbare eigen stijl.
Straatdichter en zwerver King Curtis is onze profetische, alwetende verteller. Hij vertelt het rauwe en tragische verhaal van Charlie, een jonge man die opgroeit in Laventille. Hij wil het liefst een goed leven met een eerlijke baan, maar de uitzichtloze omstandigheden leiden hem toch naar een crimineel bestaan. Wanneer prostituee Dinah zijn pad kruist en dringend hulp nodig heeft, staat Charlie op een belangrijk keerpunt in zijn leven.