Na een afwezigheid op het witte doek van 22 jaar, een periode waarin hij extravagante tv-documentaires, bekroonde hoorspelen en excentrieke theaterproducties maakte, is de Berlijnse punksurrealist Jörg Buttgereit (Jesus - Der Film) terug waar hij hoort!
Aangespoord door Michal Kosakowski en zijn vriend Andreas Marschall (die de poster ontwierp voor zijn wereldwijde succès de scandale Nekromantik, 1987), stemde 'Butti' ermee in een aflevering te maken voor dit drieluik met verhalen die direct (nou ja...) aan krantenkoppen ontleend zijn. In dit werk, dat deels underground kunst is, deels een feest van genres, en met de subtiliteit van een politieke kopstoot, behandelen de drie makers huiselijk geweld (Final Girl, Buttgereit), (neo-)nazi’s (Make a Wish, Kosakowski) en hedonistische ‘fat cats’ die de grenzen bereiken van hun egocentrische selectieve amnesie (Alraune, Marschall). Een zeldzaam voorbeeld van pure cinema: voor één keer vormen amusement en verlichting een populaire eenheid.