Formales Gewissen
De doorgaans dialoogloze animaties van Yves Netzhammer vormen bizarre notendopversies van alle verontrustende taferelen en gebeurtenissen die we elke dag (gedwongen worden te) zien. Het past bij deze onverschillige tijden dat deze series groteske rituelen en absurde cycli gepresenteerd worden in een ijzige, gevoelloze esthetiek. Onvervalst verontrustend geniaal.