Forever
Prachtige stadstableaus aan het begin van Forever laten de kijker zien dat Athene een stervende stad is, geplaagd door een gebrek aan liefde. Hier wonen Costas en Anna, vastgeroest in hun ritme van eenzaamheid. Ze lijken er bijna tevreden mee. Costas is machinist, Anna verkoopt tickets voor de ferry.
Regisseur Margarita Manda wilde een film maken over stilte. 'Nu de cinema opnieuw zoekende is naar zijn uniciteit als kunstvorm, had ik de behoefte om terug te gaan naar de essentie. Terug naar de trein, terug naar daar waar geluiden de muziek maken, en terug naar de statische camera die ruimte schept om te kijken.' Forever toont geen beelden bij een verhaaltje, maar laat je het verhaal binnen het beeld ontdekken.
De stilte en de eenzaamheid zijn geen eindstation. Manda laat Costas en Anna dan ook niet met rust. Wanneer slecht nieuws Costas’ leven op zijn kop zet, besluit hij te vechten voor zijn recht om te leven en lief te hebben. Hij koopt een kaartje voor de boot bij Anna.