Fashion House Marga Weimans
Nét voordat Marga Weimans (1970) zou afstuderen als bestuurskundige, besloot de Rotterdamse het roer om te gooien en zich te richten op haar droom: mode ontwerpen. Specifieker: experimentele creaties ontwikkelen die de mode ontstijgen. Zonder zich te conformeren aan de bestaande grenzen van haute couture, blijkt ze als trendmaker succesvol in zowel de mode- als kunstwereld.
In dit openhartige portret wordt Weimans gevolgd tijdens een roerig en succesvol jaar, waarin dromen soms botsen met de werkelijkheid. Ze maakt een overzichtstentoonstelling voor het Groninger Museum, presenteert een nieuwe collectie tijdens de FashionWeek Amsterdam en maakt ook op persoonlijk vlak een groeispurt door.
Met de camera in haar kielzog reist Weimans af naar de binnenlanden van Suriname. Opnames van Weimans’ dagelijkse gangen worden versneden met bewerkte, kleurrijke (archief)opnames van Suriname, die symbool staan voor Weimans’ inspiratie en haar familiegeschiedenis.