El legado
Zo verschillend als ze zijn, zo goed kunnen ze het met elkaar vinden. Als er iets in hun huisje gerepareerd moet worden, pakt de jonge Laura haar gereedschapskist. Haar oma Rosa reinigt zieke kinderen uit de buurt van kwade geesten. Als de niet bang uitgevallen Laura 's nachts na het stappen alleen over straat gaat, kan ze een preek van oma krijgen. Even later nemen de twee vrouwen elkaar weer in vertrouwen, zoals in een van de vele liefdevol geobserveerde momenten in deze documentaire.
Rosa denkt nog vaak aan Juan, haar in 2010 overleden grote liefde - de oom van de filmmaker. Van de meeste andere mannen hebben Rosa en Laura geen hoge dunk. Laura wil liever automonteur worden dan huisvrouw.
Roberto Anjari-Rossi plaatst dit intieme dubbelportret tegen de achtergrond van een gemeenschap waar religie belangrijk is en mannen en vrouwen in verschillende werelden leven. Om letterlijk en figuurlijk dichtbij te komen, trokken de regisseur en zijn cameravrouw drie maanden bij Rosa en Laura in.