Chigasaki Story
Misawa Takuya is een jonge filmmaker (1987), nog niet eens afgestudeerd aan het Japan Institute of the Moving Image, maar zijn film ademt nostalgie en het verleden van de cinema. In Chigasaki Story is zoveel kleur aan het beeld onttrokken dat de film zich als zwart-wit laat herinneren, al werd er niet in zwart-wit gedraaid.
De film is vederlicht en heeft niet één overheersende verhaallijn. Tijdens een weekend komen studenten en leraren samen in een ouderwets strandhotel vanwege een bruiloft. Het is het hotel Chigasakikan, waar de filmmeester Ozu Yasujiro zich terugtrok om zijn scenario's te schrijven. Het is niet zo dat de regisseur zomaar Ozu navolgt; hij lijkt ook goed naar speelse Franse klassiekers te hebben gekeken.
Tussen de diverse personages in het hotel spelen onderhuids, en soms even openlijk, oude en nieuwe irritaties en verliefdheden. Sugino Kiki, die tijdens het festival van vorig jaar in de Tiger Awards-jury zat, heeft de film geproduceerd en speelt er een kleine rol in als lerares.