De veertiende film van de in Nederland geboren regisseur Rolf de Heer geeft alle ruimte aan het charismatische acteerwerk van Aboriginal David Gulpilil (Walkabout, Rabbit-Proof Fence), die voor deze rol in Cannes bekroond werd met de Un Certain Regard Best Actor-prijs. Met overgave speelt hij Charlie, een ‘blackfella’ die gevangen zit tussen twee culturen in het afgelegen Northern Territory. De politie heeft hem in de smiezen maar schakelt ook zijn kennis van het gebied in.
Charlie zelf verfoeit de politie, die een bureau bouwde op het land dat hem is afgepakt. Hij komt steeds vaker in botsing met de autoriteiten, die eerst zijn geweer en daarna zijn speer confisqueren. Een ramp, want jagen is zijn broodnodige voedselvoorziening. Hij trekt zich steeds verder terug in de bush, waar hij de Aboriginal manier van leven probeert op te pakken.