Black spreekt over zwart als het basiselement van het visuele en is een ode aan het donker. Op het moment dat het licht uitgaat komen in de cinema de zaal en het doek samen in een grenzeloze ruimte. Het scherm, de zaal en het publiek delen een plotselinge onzichtbaarheid. Een tegelijkertijd persoonlijke en collectieve ervaring.