Battles
Ook in vredestijd klinken de echo’s van oorlog. Battles kijkt met veel geduld en gevoel voor tragiek en komedie naar de sporen van strijd in het landschap. Een bunker in Albanië die als koeienstal gebruikt wordt door een gezin. Oude munitie die door het Belgische leger tot ontploffing wordt gebracht. Een legertje Russische naaisters dat opblaasbaar oorlogsmaterieel fabriceert. En een toeristische attractie in Letland waar mensen tijd in een militair trainingskamp kunnen kopen.
Sporen van strijd, die weer een plek krijgen in het alledaagse leven, maar ook iets vertellen over de absurde verhouding tussen die twee. De debuterende Vlaamse regisseur Isabelle Tollenaere voert je mee naar een schemerwereld waar heden en verleden, oorlog en spel, dreiging en onschuld samenvallen en observeert alles met evenveel rust en oog voor detail. Als vanzelf zie je in die decors schimmen uit het verleden verschijnen, maar ook zij weten er de weg niet meer.