De Ghanese immigrante Aïssa wordt onderzocht. Is zij echt minderjarig, zoals ze beweert? De arts legt op klinische wijze verslag van zijn bevindingen en beschijft daarbij haar in- en uitwendige kenmerken. Aïssa ondergaat deze vleeskeuring lijdzaam. Haar gezichtsuitdrukking zal haar geheimen niet prijsgeven. Een sober en confronterend werk.