Auld Lang Syne
De broers John en Alan Lawson scheelden slechts 14 maanden en leken uiterlijk sterk op elkaar. Ze waren onafscheidelijk toen ze jong waren, hadden dezelfde interesses en reageerden zelfs op elkaars namen. Maar ze waren zeer verschillend van karakter en dat werd duidelijk in hun latere levensweg.
Filmmaker Cindy Jansen leert John Lawson in Parijs kennen, kort voordat hij in 2009 sterft. Aan de hand van zijn verhaal - een leven vol feesten, generositeit en uiteindelijk alcoholisme en leugens - zoekt ze Alan Lawson op, die carrière heeft gemaakt als professor aan Brown University in Boston.
Jansen combineert speciale camera- en voice-overtechnieken (waarbij bijvoorbeeld Alan de teksten van John uitspreekt) en wisselt dit af met filmpjes uit het familiearchief en beelden van de plaatsten waar John over spreekt. De rustige, liefdevolle film laat je op subtiele wijze nadenken over de verschillende keuzes in het leven en de soms hoge verwachtingen vanuit de maatschappij.