Working to Beat the Devil
De film begint met ‘There must have been some strange error in these experiments, the solution must have been too strong’. Deze zeer filmische incantatie toont aan dat het echt goed fout zit. De film roept Shelley’s Frankenstein en de natuurhistorische films van Painlevé op, met gebruik van de woorden van Darwin, waarbij het herontdekken van de wilde natuur een beheerst maar sterk gevoel van verwondering teweegbrengt.