Trespassing Bergman
Het huis van Ingmar Bergman (1918-2007) op het Zweedse eiland Fårö werd na diens dood een museum. Bergman, die drie films per dag keek, bleek 1711 videobanden te bezitten: van Die Hard en Emmanuelle tot Hanekes La pianiste. Een aantal filmmakers van wie hij films in zijn collectie had, spreekt over de impact die de Zweedse regisseur op hen had. Sommigen komen naar Fårö, om eigenhandig te zien hoe afgelegen Bergman leefde. 'Als cinema een religie is, dan is dit Mekka of het Vaticaan,' zegt Alejandro Gonzáles Iñárittu vol eerbied als hij midden in de nacht op Fårö aankomt. De films die besproken worden, lopen van Zomer met Monika (1953) tot Fanny en Alexander (1982). Onder de geïnterviewde regisseurs bevinden zich Woody Allen, die Bergman de beste filmmaker ooit vindt, Michael Haneke, Claire Denis, Ang Lee en Lars von Trier, die een haat-liefdeverhouding met de maestro heeft van wie hij alle films zag.