The Dark Galleries
Deze perfecte mix van film- en schilderkunst is in opdracht gemaakt als supplement bij een boekuitgave. Op elegante wijze gebruikt Nicolas Provost de regels van het monteren om een denkbeeldig museumbezoek te creëren. Hij voert ons langs woonkamers en schilderijen uit film noir-thrillers, gothic melodrama’s en spookverhalen uit de jaren 1940 en 1950. Zie in Spectrum Shorts ook The Painters in verzamelprogramma Plastic People en Papillon d'amour in verzamelprogramma Survival Strategies.