Story of My Death
De ontmoeting tussen twee legendarische iconen uit de Europese cultuurgeschiedenis - Casanova en Graaf Dracula - is een confrontatie van 18de-eeuws rationalisme met 19de-eeuwse romantiek, van ongebreideld intellectueel hedonisme met de duistere aantrekkelijkheid van bloeddorst; het is een botsing tussen controle en overgave, het profane en het heilige. In Albert Serra’s excentrieke kostuumdrama, met een cast van niet-professionele acteurs, zien we Casanova een nieuwe knecht aannemen in Zwitserland en vertrekken naar een primitief idyllisch dorp 'ten zuiden van de Karpaten'.