Starred Up
De 19-jarige Eric (Jack O'Connell) is zo'n jongen. Als angstige en kwade tiener belandt hij in dezelfde gevangenis waar ook zijn vader Neville een straf uitzit. Een vrijwillige therapeut nodigt Eric uit voor een praatgroep, en langzaam krijgt hij weer hoop voor de toekomst.
Starred Up is een realistisch drama waarin een verstoorde vader-zoonrelatie en de uiteindelijke verzoening centraal staan. Met het emotioneel meeslepende script, de topprestaties van de acteurs en de sterke regie, geeft Mackenzie een heel nieuwe invulling aan het gevangenisdrama. Dit vertaalde zich wereldwijd al in groot succes.