Sitzfleisch
Lisa en haar broer Lukas gaan met hun grootouders mee op avontuur. Met de auto rijden ze van Oostenrijk naar de Noordkaap. Lisa legt de roadtrip vast: vanaf het gekibbel over welke brochures er mee moeten, via de overtocht op de ferry tot de uiteindelijke aankomst bij de - toch enigszins tegenvallende - toeristische attractie.
De documentaire is niet alleen de registratie van een lange reis, met alle onvermijdelijke herhaling en eentonigheid; de reis is ook een metafoor voor het huwelijk van de grootouders, waarin beleefdheden overbodig zijn geworden en gewoontes diep ingesleten zijn. De camera legt, soms tot zichtbaar ongemak en irritatie van de protagonisten, de dynamiek tussen twee vanzelfsprekend aan elkaar gehechte mensen vast.
Daarnaast wordt ook de kloof tussen de generaties zichtbaar. De kleinkinderen kunnen maar niet begrijpen hoe je op die manier zo lang bij elkaar kunt blijven, en hebben geen oog voor de onzichtbare band tussen hun opa en oma, gesmeed door de tijd.