September
Ana is een alleenstaande dertiger wier leven draait om het gezelschap en welzijn van haar bordercollie Manu. Samen wonen ze tevreden in Ana’s kleine appartement. Tot Manu plotseling sterft.
Wanhopig en rouwend staart Ana naar het gezinsleven van een familie aan de overkant van de straat. Ze legt contact met Sophia, moeder van twee kinderen en vrouw des huizes, in de hoop dat ze Manu in haar tuin mag begraven. Het markeert het begin van een breekbare band tussen Ana en de familie. Ze probeert hen te betrekken in haar verdriet en lijkt een plek te willen veroveren binnen het gezin. Eerst voorzichtig, dan steeds obsessiever.
Penny Panayotopoulou vertelt dit verhaal over diepe eenzaamheid en de wens naar samenzijn teder, organisch en vol compassie. De Griekse regisseur portretteert haar protagoniste zonder een teveel aan woorden of melodramatische elementen; niet alle drama’s hoeven in beeld te worden gebracht om ze voelbaar te maken.