Ruin
Sovanna, een negentienjarige prostituee, probeert te ontsnappen aan haar tirannieke pooier. Fabrieksarbeider Phirun is het zat om door zijn chef als voetveeg te worden behandeld en vermoordt hem in een woedeaanval. Samen ontvluchten de twee outcasts Phnom Penh, steeds dieper de jungle in, waar een broze liefde opbloeit.
De harde Cambodjaanse maatschappij, waar 'eten of gegeten worden' de belangrijkste wetmatigheid is, deelt hen flink wat klappen uit. Maar Sovanna en Phirun zijn geen weerloze slachtoffers. Ook zij halen soms gewelddadig uit.
Ruin is een impressionistisch sprookje met een rauw randje. Omdat de film grotendeels improviserend tot stand is gekomen, aan de hand van een minimaal en steeds veranderend script, mist hij een traditionele verhaallijn. Uit de enigmatische mistflarden, gedragen door een sfeervolle soundtrack, duiken af en toe de trauma’s op die de hoofdpersonen met zich meedragen, terwijl onderhuids de gruwelijke recente geschiedenis van Cambodja broeit.