Once Upon a Time in Shanghai
Shanghai, begin twintigste eeuw. Van overal uit China komen gelukzoekers naar de grote stad. Daar heerst het recht van de sterkste. Vier ganglords houden Shanghai in een ijzeren greep, tot de keiharde nieuwkomer Long Qi zich tussen hen in vecht.
De jonge, goudeerlijke Ma Yongzhen (Philip Ng), gezegend met een groot kungfu-talent en een ijzersterke rechtervuist, vestigt zich in Shanghai en trekt al gauw de aandacht van Long Qi. Tussen hen ontstaat een onverwachte vriendschap. Wanneer Long Qi door zijn moed en arrogantie in de problemen komt - zowel een Japanse spion als de Chinese ganglords hebben het op hem gemunt - kan Yongzhen niet anders dan hem helpen, ook al heeft hij zijn knappe, ongenaakbare buurmeisje (Michelle Hu) beloofd niet meer te vechten.
Once Upon a Time in Shanghai, gefilmd in gloedvol zwart-wit met een vleugje kleur, zit boordevol schitterend gechoreografeerde vechtballetten en grandioze emoties. Regisseur Wong toont zich niet alleen een meester in het martial arts-genre, maar ook in het melodrama.