Twee mannen zoeken naar sporen van onbekende verhalen en gekleurde historische verslagen over (homo)seksualiteit en sodomie in pre-koloniaal Zuid-Amerika. De oorspronkelijke bevolking werd door de veroveraars politiek, religieus en seksueel onderworpen. Pecados nefandos, gruwelijke zonden, werden streng bestraft. Ongerepte schoonheid versus een dwingende seksuele moraal. Een prikkelend visueel essay in drie delen: Nefandus, Naufragios en La visión los vencidos.