Mittsommernachtstango
Komt de tango niet uit Latijns-Amerika, maar uit Finland? Het is niemand minder dan de Finse regisseur Aki Kaurismäki die deze opvallende bewering aandurft. Waarna de Duitse regisseur Viviane Blumenschein meteen overschakelt naar een kroeg in het Argentijnse Buenos Aires, waar door een handvol tangomuzikanten hard lachend gereageerd wordt. Want als de tango Fins is, dan is Maradona dat volgens Kaurismäki zeker ook? En is de sauna dan een Argentijnse uitvinding? Het gelach van de Argentijnen moet zo'n beetje in Finland zelf te horen zijn geweest.