Mejima
Mejima is een jonge Japanner die zijn brood verdient in een klein slachthuis. Hij is er trots op geen doel in het leven te hebben, al verraadt zijn blik iets anders. Sekswerkster Mon meent dat ze voor haar beroep in de wieg is gelegd omdat ze nooit ongesteld is en dus niet zwanger kan raken. Haar Chinese baas is een jonge criminele ondernemer, in alle opzichten Mejima's tegenpool. Chinese illegalen in Tokio zien hem als hun redder. Ook de Japanse Mon bewondert hem.
Wanneer Mejima hun pad kruist, begint zijn onverschilligheid plaats te maken voor romantische verlangens en jaloezie en komt zijn sluimerende onvrede tot uitbarsting.
Debuterend regisseur Izutani is een van de ontdekkingen van het in nieuw talent gespecialiseerde PIA-festival in Tokio. Mejima ontpopt zich als sfeervolle kruising tussen misdaadverhaal en melancholieke bespiegeling over de zin van het bestaan, met bloed als terugkerende interpunctie naast een rake vaststelling van het verschil tussen Japan en China.