Maillarts Brücken
Een contrast met Sullivans Banken, vooral door de soberheid van Robert Maillarts kunstwerken: veertien voorbeelden van constructies van staal en beton, voornamelijk bruggen. De blik van Emigholz onthult de poëzie van Maillarts kunst - de bevalligheid en het gemak van deze gebouwen. Deze ooit revolutionaire ontwerpen zijn inmiddels standaard in de architectuur. Deel drie van Emigholz' architectuurstudies die de kern vormen van de filmcollectie Photographie und jenseits.