Polygamie kan in westerse ogen weinig goeds brengen, maar in het gedurfde L'autre femme is de liefde teder en puur. De middelbare Madeleine moet wennen aan de nieuwe aanwinst van haar man en neemt Amayelle mee naar de straten van Dakar: kleurrijk, druk bevolkt en muzikaal. Een ongekende en controversiële relatie ontluikt.