Late at Night - Voices of Ordinary Madness
Een speelse, originele en scherpe studie van de onderkant van de samenleving in Engeland, die zich concentreert op het koortsachtige East End in Londen, een deel van de stad dat door de ongelijke economische ontwikkelingen totaal van gedaante veranderde; een enkeling profiteerde, de meesten schoten er niets mee op. Ook al bleef het een multiculturele en multi-etnische wijk, er ontwikkelde zich een volledig nieuw zakencentrum, waardoor velen East End moesten verlaten.
De film heeft de vorm van een experimenteel televisieprogramma, waarin heel uiteenlopende mensen, van straatbendeleden tot bankiers, aan het woord komen. Regisseur Xiaolu Guo, die zich ooit als immigrante in dit deel van Londen vestigde, neemt dit kleine deel van Engeland onder de loep om iets te zeggen over de gehele kapitalistische wereld - een wereld die beheerst wordt door economische misstanden. Niet voor niets ziet men in Engeland Late at Night - Voices of Ordinary Madness als een heuse protestfilm.