L'amour est un crime parfait
Vrouwenverslinder Mark werkt als literatuurprofessor bij de Zwitserse universiteit van Lausanne. Daar verdeelt hij zijn tijd tussen collegezalen vol gewillige studentes, de rustieke berghut die hij bewoont met zijn dominante, excentrieke zuster en z’n vele versieravonturen. Als op een dag een aantrekkelijke studente spoorloos verdwijnt, beginnen Marks problemen. De stiefmoeder van het verdwenen meisje bezoekt de campus om de verdwijning nader te onderzoeken en het net begint zich steeds nauwer te sluiten om de professor.
Deze nieuwste film van de gebroeders Larrieu (La brèche de Roland, 2000) schetst, tegen de achtergrond van de oogverblindende, winterse Alpen, een spannend en ook komisch portret van een man met twee gezichten wiens bestaan in rap tempo uit de bocht vliegt. Een psychologische thriller naar het boek Incidences van Philippe Djian, vol morbide humor en knipogen naar het werk van Hitchcock. Met hoofdrollen voor Larrieu-favoriet Mathieu Amalric (Quantum of Solace, The Diving Bell and the Butterfly) en actrice en filmmaakster Maïwenn (Forgive me, Polisse).