Het graf van een man, ooit een Palestijns verzetsstrijder, ligt in El Kuneitra, een Syrische stad op de Golanhoogvlakte - een stad die in 1967 door de Israëli's werd vernietigd. Zoon Mohamad Malas probeert het verleden van zijn vader te recreëren, geholpen door de verstrooide herinneringen van zijn moeder. De filmbeelden die de geschiedenis van zijn vader laten zien, zijn gestileerd en met opzet te mooi. Voor Malas is het een manier om de schaamte en de vernedering uit te bannen, die kleven aan het beeld van zijn vader en aan de door de Israëli's bezette stad.