L for Leisure
Een dromerige, ironische komedie over een generatie hedonistische studenten in de jaren negentig. Hun favoriete bezigheid: eindeloos praten. Tijdens een aaneenschakeling van vakantiedagen vol zonovergoten dutjes, worstelingen, waterskiwedstrijden en vrijpartijen bespreken de amateuracteurs in droge dialogen wat hen het meest bezighoudt. Hun semi-intellectuele bespiegelingen gaan onder andere over het einde der tijden en de manier waarop Michael Jordan basketbal speelt.
Het jonge Amerikaanse regisseursduo Lev Kalman en Whitney Horn presenteert een haast plotloze ervaring voor de kijker, in een film die het midden houdt tussen art en arthouse. In vormgeving en stijl lijken ze geïnspireerd door jarennegentig-televisieseries als Melrose Place en Baywatch. Het geheel wordt ondersteund door een sterke chillwave-soundtrack.
De makers waren eerder in Rotterdam met hun korte film Blondes in the Jungle. Met hun eerste lange speelfilm, gefilmd in bijna vier jaar tijd met de nodige onderbrekingen, keren ze vol nostalgie terug naar de tijd van hun jeugd.