It Has Already Been Ended Before You Can See the End
Een eigenzinnige film met een innerlijke puls, voelbaar vanaf het eerste moment. Een venster opent zich, maar de blik treedt nooit echt naar buiten. Dit universum wordt alleen binnen opgebouwd, met wat insecten, cactussen en verplaatsend licht. De talentvolle Japanse kunstenaar Arikawa Shigeo visualiseert de beleving van tijd in een geheel eigen stijl die raadselachtig is maar uitermate consistent. Een film die werkt als een tijdsvacuüm, gesloten maar niet hermetisch.