I'm the Same, I'm an Other
Zoals het een goede roadmovie betaamt, is de reis niet alleen concreet, maar vooral ook psychologisch. En dit is een goede roadmovie. De Hongaarse dertiger Szabolcs reist dwars door West-Europa naar Engeland, samen met het kleine meisje Tess, dat zijn dochtertje zou kunnen zijn. Ze reizen als vluchtelingen. De man en het meisje delen een geheim en een tragisch verleden, maar pas op een vrachtboot naar Engeland wordt daar iets van duidelijk. In een schuilplaats aan de Engelse kust komen ze nader tot elkaar. De sfeervolle blauwgrijze beelden vertellen effectief hun deel van het gevoelsleven van de getraumatiseerde personages.
De film is het tweede deel van een geplande trilogie over eenzaamheid en de zoektocht naar geluk, waarbij het gedrag van ouders de toekomst van de kinderen bepaalt. Het eerste deel, Lost Persons Area, ging in 2009 succesvol in première in de Semaine de la Critique van Cannes. Het was Strubbe's speelfilmdebuut.