I'm Not Him
Nihat werkt in een restaurant als schoonmaker en leidt een onbeduidend, vrijgezel bestaan - waarin de regelmatige uitstapjes met zijn vrienden en een prostituee de enige, treurige hoogtepunten vormen. Tot hij een verhouding krijgt met zijn nieuwe collega Ayse, een aantrekkelijke jonge vrouw, wier man een celstraf van tien jaar uitzit. Nihat (Ercan Kesal - die de hoofdrol speelde in Once Upon a Time in Anatolia) komt erachter dat hij griezelig veel lijkt op haar man, en Ayse ziet in de nieuwe relatie de kans alles te doen wat met haar echtgenoot nooit kon. Maar een dramatische gebeurtenis verandert de merkwaardige idylle, waarin Nihat langzaam maar zeker de identiteit en het uiterlijk van zijn criminele dubbelganger aanneemt, met alle gevolgen van dien.
Het verhaal, losjes gebaseerd op Hitchcocks Vertigo, wordt op onderkoelde en licht absurdistische wijze gebracht, met rustige, zorgvuldig gekadreerde en gestileerde shots en minimale, trefzekere dialogen.