How We Played the Revolution
In 1984 gaat de Baltische staat Litouwen, dan nog onderdeel van de Sovjet-Unie, gebukt onder een intense economische en maatschappelijke malaise. Het volk begint zich steeds duidelijker te roeren. Niet met wapens en geweld, maar met muziek. De zingende revolutie, zo wordt de vrijheidsstrijd genoemd die in de Baltische Staten uiteindelijk leidt tot onafhankelijkheid.