Gli immacolati
De maker herbouwde minutieus op schaal de plaats waar een zigeunerkamp in brand werd gestoken. Een voice-over verhaalt van een meisje dat twee Roma-mannen (zigeuners) vals beschuldigde van verkrachting. Animatie voor volwassen, maar het blijft echt. Een duister verhaal, verteld in al zijn huiveringwekkende details. Voorfilm bij EU 013, l'ultima frontiera.